TVshows

Ezen a blogon olvasgathatsz a TV műsorokról, illetve adókról, melyekhez hozzáfűzöm saját véleményem!

ABC Fordító Iroda

 

TV műsor

TV újság

Szavazás

Hány éves vagy?
0-9
10-14
15-19
20-24
25-29
30-34
35-40
40-

Szavazás állása
Melyik TV csatornát nézed többet?
MTV
TV2
RTL klub
Viasat 3
Ugyan olyan sokat nézem őket
Egyiket sem szoktam nézni

Szavazás állása

Menü

2009.03.05. 19:08 Ventoos

Kegyetlen Született feleségek +nézettség

Múlt héten egy ismételt Született feleségek-epizód sikere jelentette a Terminator: Sarah Connor krónikái magyarországi bukását, tehát Bree és Lynette írták alá John Connor halálos ítéletét. A hetet ettől még az RTL nyerte, erős volt a szappanopera és a Vacsoracsata.

Az év 9. hetében csak 0,7 százalékponttal verte, a 22,5 százalékot elért RTL Klub a TV2-t, volt már ennél sokkal nagyobb differencia is. Az MTV műsorát tíz tévézőből átlagosan egy nézi. A kereskedelmi célcsoportban jóformán értelmetlen az MTV eredményét vizsgálni (5,1 százalékos közönségarány), itt persze az RTL és a TV2 vitézkednek: előbbi 3,4 százalékponttal vezet. A Viasat3 a teljes lakosságnál 4,5, az ötven alatti felnőtteknél pedig 6,3 százalékot ért el a múlt héten.

A legnézettebb műsor újfent a Barátok közt volt (holott mostanában gyakran csak harmadiknak ért be heti összesítésben), második lett a Vacsoracsata, harmadik a Fókusz, amiből látható, hogy este hét és kilenc közt nemigen talált fogást a TV2 a riválison. Utóbbi csatorna inkább Joshi Bharat teljesítményének örülhet, ötből négy délutánt nyert a műsor. A harmincas listán öt MTV-s műsor van, a Kékfény volt az egyetlen, ami egymilliónál több nézőt érdekelt.

A kereskedelmi célcsoportban egy akcióvígjáték nyert Berényiék és a táplálkozó, RTL-közeli celebek előtt, a TV2 legjobbja a Napló volt, de ez is kikapott a Cobra 11-től. A sorozatok közt a német rendőröket az NCIS és a New York-i helyszínelők csapata követi, miközben a Született feleségek ismétlése kinyírta a Terminator-t. Visszatért a héten a 10! Sztár, de ha huzamosan 23 százalékot ér csak el, akkor nem valószínű az őszi folytatás. A Viasat 3 legjobbja a Miami helyszínelők volt, közel 300 ezren figyelték a célcsoportból.

Top 30, 18-49 évesek

Minden műsor a legnézettebb részével szerepel

agb nielsen

Forrás: AGB Nielsen

Minden műsor a legnézettebb részével szerepel

agb nielsen

Forrás: AGB A közönségmérés: a vizsgálatot végző AGB Nielsen Médiakutató Kft. 840, reprezentatív mintavétellel kiválasztott háztartásba vezette be a nézőmérő rendszert. A vizsgálat így körülbelül 2200, televízióval rendelkező háztartásban lakó, 4 éven felüli személy nézettségi adatainak feldolgozását teszi lehetővé.Nielsen

A nézőmérő rendszer több berendezésből áll. A tévékbe külön beszerelt detektoregység érzékeli a készülék ki- és bekapcsolását (az éppen nézett frekvenciát), a tévénézés időtartamát, valamint az éppen televíziót néző személyt is beazonosítja . A detektort összekötik a tévé tetején elhelyezett kijelzővel, amelyen a családtagok saját nyomógombjaikkal beállíthatják, hogy melyikük nézi éppen a televíziót. Az AGB Nielsen Médiakutató Kft. minden éjjel telefonvonalon hívja le a nézettségi adatokat a családoknál elhelyezett adattároló egységekből.

 

Főműsoridő: A fenti adatsorokban a 19-23 óra közötti műsorsávot jelenti.

 

AGB Nielsen: Az AGB-csoport tulajdonában lévő leányvállalat 1994-ben építette ki Magyarországon műszeres közönségmérő rendszerét. (A televíziózás gyors terjedésének idejétől, a 60-as évektől kezdve a nézettséget úgynevezett naplós módszerrel mérték: a vizsgálatban részt vevők egy füzetben vezették, hogy mikor néztek tévét vagy hallgattak rádiót.)

 

Magyarországon jelenleg csak az AGB Nielsen Médiakutató Kft. méri rendszeresen a televíziók nézettségét. Más országokban szintén általában egy cég uralja a piacot, amit a vállalkozás költségei mellett a hiteles adatok követelménye is magyaráz. Ha párhuzamosan több cég mérné a nézettséget egy piacon, nehezebben lehetne mindenki által elfogadott eredményre jutni. A cél az, hogy a televíziós társaságok és a reklámozók egy független forrás segítségével ellenőrizhessék a műsorok népszerűségét, mely kritériumnak az AGB Hungary szolgáltatása megfelel.
 

AMR: nézettség; egy műsor közönségének egy átlagos percre jutó száma.

 

AMR%: egy műsor vagy csatorna közönségének egy átlagos percre jutó százalékos aránya a vizsgált csoporton belül; ilyen szám a fenti adatsorban nem szerepel. Ez az adat az összes csoporttagot figyelembe veszi, azokat is, akik az adott időben nem néznek tévét. Az AMR% így alacsonyabb, mint a SHR%, mert utóbbi csak a vizsgált csoport éppen tévéző tagjait méri fel.

 

SHR: share, magyarul közönségarány vagy részesedés; ez a százalékszám azt mutatja, hogy az éppen tévénézők hány százaléka nézte az adott műsort.

 

----------------

2007 januárjában sajtótájékoztatón mutatta be a Szonda Ipsos a térségben először nálunk alkalmazott tévés minőségi nézettségmérési rendszerét. Az MTV megbízására készült, hatékonyabb reklámozást elősegítő módszer kiegészítheti, de nem pótolja az itthon 1994-ben indult műszeres mérést.

Bővebben...

Forrás: [origo] tévé

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://tvshows.blog.hu/api/trackback/id/tr77983767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása