TVshows

Ezen a blogon olvasgathatsz a TV műsorokról, illetve adókról, melyekhez hozzáfűzöm saját véleményem!

ABC Fordító Iroda

 

TV műsor

TV újság

Szavazás

Hány éves vagy?
0-9
10-14
15-19
20-24
25-29
30-34
35-40
40-

Szavazás állása
Melyik TV csatornát nézed többet?
MTV
TV2
RTL klub
Viasat 3
Ugyan olyan sokat nézem őket
Egyiket sem szoktam nézni

Szavazás állása

Menü

2009.03.12. 12:00 Ventoos

A szövetség segített az RTL Klubnak

Egy Alan Moore-képregényből készült, Sean Connery főszereplésével készült filmmel (A szövetség) vitte el a vasárnap estét - és az egész hetet tekintve, az első helyet is - a kereskedelmi célcsoportban az RTL, mely talán épp a Watchmen miatt időzítette erre a hétre a filmet. A teljes lakosságnál az MTV négy műsorral van jelen a Top 30-ban, vészterhes időket élünk: erős volt a Kékfény.

A Vacsoracsata helyére behozott A széf érte el az év 10. hetében a legjobb nézettséget, egy adását 1,76 millióan figyelték. A Barátok közt és az RTL Híradó-ja került még a dobogóra. A TV2 legjobb eredményét a Jóban Rosszban szállította (1,53 millió néző), Joshi Bharat is hozott egyszer 1,2 milliót (Mónika legjobbja 991 ezer néző). Az MTV 1,1 millió nézővel vitézkedett hétfő este, a Kékfény sávjában, de korrekt a Csináljuk a fesztivált eredménye is.

Nehéz időkben, mikor sok a rossz hír a mindennapokban, megfigyelhető, hogy a társadalmi drámák amúgy sem erős nézettsége tovább csökken, mert könnyed szórakozásra vágynak az emberek: a kereskedelmi célcsoportban is arattak a kalandfilmek, vígjátékok. A sorozatok közt a Mentalista 30,3 százalékot ért el célcsoportban, igaz, ekkor még Született feleségek-ismétlés ment ellene. Fábryt az épp tévéző fiatalok bő harmada nézte. Szombaton, a hétórás sávban simán nyert a Fókusz Plusz a 10! című műsor ellen - utóbbinak más sáv kell, ha nem akar eltűnni egy hónapon belül.

A 18-59 éves nők közt a szappanoperák mennek nagyon, bármennyire is snassz társaságban elismerni, hogy valaki Barátok közt- vagy Jóban Rosszban-függő. A nőknél előbbi volt a legnézettebb műsor, utóbbi a második, de jól ment A széf és a Hal a tortán is.

Top 30, 18-49-es célcsoport

Minden műsor a legnézettebb részével szerepel!

agb

Forrás: AGB Nielsen

Top 30, teljes lakosság

Minden műsor a legnézettebb részével szerepel!

agb

Forrás: AGB Nielsen

A közönségmérés: a vizsgálatot végző AGB Nielsen Médiakutató Kft. 840, reprezentatív mintavétellel kiválasztott háztartásba vezette be a nézőmérő rendszert. A vizsgálat így körülbelül 2200, televízióval rendelkező háztartásban lakó, 4 éven felüli személy nézettségi adatainak feldolgozását teszi lehetővé.

A nézőmérő rendszer több berendezésből áll. A tévékbe külön beszerelt detektoregység érzékeli a készülék ki- és bekapcsolását (az éppen nézett frekvenciát), a tévénézés időtartamát, valamint az éppen televíziót néző személyt is beazonosítja . A detektort összekötik a tévé tetején elhelyezett kijelzővel, amelyen a családtagok saját nyomógombjaikkal beállíthatják, hogy melyikük nézi éppen a televíziót. Az AGB Nielsen Médiakutató Kft. minden éjjel telefonvonalon hívja le a nézettségi adatokat a családoknál elhelyezett adattároló egységekből.

 

Főműsoridő: A fenti adatsorokban a 19-23 óra közötti műsorsávot jelenti.

 

AGB Nielsen: Az AGB-csoport tulajdonában lévő leányvállalat 1994-ben építette ki Magyarországon műszeres közönségmérő rendszerét. (A televíziózás gyors terjedésének idejétől, a 60-as évektől kezdve a nézettséget úgynevezett naplós módszerrel mérték: a vizsgálatban részt vevők egy füzetben vezették, hogy mikor néztek tévét vagy hallgattak rádiót.)

 

Magyarországon jelenleg csak az AGB Nielsen Médiakutató Kft. méri rendszeresen a televíziók nézettségét. Más országokban szintén általában egy cég uralja a piacot, amit a vállalkozás költségei mellett a hiteles adatok követelménye is magyaráz. Ha párhuzamosan több cég mérné a nézettséget egy piacon, nehezebben lehetne mindenki által elfogadott eredményre jutni. A cél az, hogy a televíziós társaságok és a reklámozók egy független forrás segítségével ellenőrizhessék a műsorok népszerűségét, mely kritériumnak az AGB Hungary szolgáltatása megfelel.
 

AMR: nézettség; egy műsor közönségének egy átlagos percre jutó száma.

 

AMR%: egy műsor vagy csatorna közönségének egy átlagos percre jutó százalékos aránya a vizsgált csoporton belül; ilyen szám a fenti adatsorban nem szerepel. Ez az adat az összes csoporttagot figyelembe veszi, azokat is, akik az adott időben nem néznek tévét. Az AMR% így alacsonyabb, mint a SHR%, mert utóbbi csak a vizsgált csoport éppen tévéző tagjait méri fel.

 

SHR: share, magyarul közönségarány vagy részesedés; ez a százalékszám azt mutatja, hogy az éppen tévénézők hány százaléka nézte az adott műsort.

 

----------------

2007 januárjában sajtótájékoztatón mutatta be a Szonda Ipsos a térségben először nálunk alkalmazott tévés minőségi nézettségmérési rendszerét. Az MTV megbízására készült, hatékonyabb reklámozást elősegítő módszer kiegészítheti, de nem pótolja az itthon 1994-ben indult műszeres mérést.

Bővebben...

Forrás: [origo] tévé

Szólj hozzá!

Címkék: nézettség


A bejegyzés trackback címe:

https://tvshows.blog.hu/api/trackback/id/tr71994070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása