TVshows

Ezen a blogon olvasgathatsz a TV műsorokról, illetve adókról, melyekhez hozzáfűzöm saját véleményem!

ABC Fordító Iroda

 

TV műsor

TV újság

Szavazás

Hány éves vagy?
0-9
10-14
15-19
20-24
25-29
30-34
35-40
40-

Szavazás állása
Melyik TV csatornát nézed többet?
MTV
TV2
RTL klub
Viasat 3
Ugyan olyan sokat nézem őket
Egyiket sem szoktam nézni

Szavazás állása

Menü

2009.04.04. 12:00 Ventoos

Válság, Berényi Miki, Pongrácz doktor

Annak ellenére, hogy belpolitikai szemontból igen mozgalmas hét volt az előző, naponta merültek fel miniszterelnök-jelöltek nevei, nem volt olyan hírműsor, mely nézettebb lett volna az ötven alatti felnőtteknél, mint a Barátok közt vagy a Jóban Rosszban. Az MTV-n sem a Híradó, hanem a Csináljuk a fesztivált volt a múlt hét legnagyobb érdeklődést kiváltó műsora.

Hírműsorok 

A tévés hírműsorok közül a legnézettebb a 24-i RTL-es Híradó volt, ezt közel 1,7 millió tévéző követte. A Tények 28-án érte el csúcspontját, ekkor 1,53 millióan informálódtak a TV2-es esti műsorból. Az MTV-s Híradó 831 ezer nézőt tájékoztatott legerősebb napján, szintén március 28-án. Érdekesség, hogy a 11. héten, még Gyurcsány Ferenc bejelenése előtt hasonló heti csúcsok voltak a hírműsoroknál, így az RTL-es Híradó legjobbja 1,71 millió, a Tények heti csúcsa 1,51 millió volt, míg az MTV 870 ezres számot regisztrálhatott.

MTV

Az legnézettebb harminc műsor listájára öttel került fel az m1. A Csináljuk a fesztivált továbbra is igen népszerű, 1,17 milliós tábora volt, az épp tévézők 22,4 százaléka figyelte. Az ismert belpolitikai fordulatok miatt 936 ezren maradtak A szólás szabadságá-n, de jól ment a Kékfény és persze a hírműsorokra is jobban figyeltek a tévézők, mint egy álmos, augusztusi héten. Az MTV 10,2 százalékos nézettséget ért el a teljes lakosságnál.

RTL Klub

A teljes lakosságnál 23,4, a célcsoportban 24,1 százalékot jegyzett a múlt héten, ezzel verte a TV2-t. Politikai válság ide vagy oda, a Barátok közt-nél nézettebb műsor nem volt, 150 ezerrel többen figyelték a szappanoperát, mint az RTL-es Híradó-t (utóbbi is szépen hozott persze). A kereskedelmi célcsoportban is Berényiék nyertek, a sorozatok közt pedig a Cobra 11-nek és a Mentalistá-nak nincs ellenfele.

TV2

A teljes lakosságnál 21,3, az ötven alatti felnőtteknél 20,5 százalékot jegyzett. Előbbi kategóriában jó számokat szállított a Jóban Rosszban, a Tények, viszont a Mr. És Mrs. nem ismételte meg első heti sikereit. A kereskedelmi célcsoportban csak a szappanopera és a Doktor House fért be a Top 10-be.

Viasat3

A csatorna teljes lakosságnál 4,5, a célcsoportban kereken hat százalékot ért el. A legtöbben a Miami helyszínelők-et nézték (373 ezer tévéző), de a vegasi sorozat is érdekelt bő 300 ezer nézőt. A kézilabda BL-meccsre 274 ezren figyeltek. A célcsoportban is David Carusóék nyerték a házibajnokságot, a nyomozásra 12,7 százalék összpontosított.

Top 30, 18-49-es célcsoport

agb

Minden műsor a legnézettebb részével szerepel

Forrás: AGB Nielsen

Top 30, teljes lakosság

agb

Minden műsor a legnézettebb részével szerepel

Forrás: AGB Nielsen

A közönségmérés: a vizsgálatot végző AGB Nielsen Médiakutató Kft. 840, reprezentatív mintavétellel kiválasztott háztartásba vezette be a nézőmérő rendszert. A vizsgálat így körülbelül 2200, televízióval rendelkező háztartásban lakó, 4 éven felüli személy nézettségi adatainak feldolgozását teszi lehetővé.

A nézőmérő rendszer több berendezésből áll. A tévékbe külön beszerelt detektoregység érzékeli a készülék ki- és bekapcsolását (az éppen nézett frekvenciát), a tévénézés időtartamát, valamint az éppen televíziót néző személyt is beazonosítja . A detektort összekötik a tévé tetején elhelyezett kijelzővel, amelyen a családtagok saját nyomógombjaikkal beállíthatják, hogy melyikük nézi éppen a televíziót. Az AGB Nielsen Médiakutató Kft. minden éjjel telefonvonalon hívja le a nézettségi adatokat a családoknál elhelyezett adattároló egységekből.

 

Főműsoridő: A fenti adatsorokban a 19-23 óra közötti műsorsávot jelenti.

 

AGB Nielsen: Az AGB-csoport tulajdonában lévő leányvállalat 1994-ben építette ki Magyarországon műszeres közönségmérő rendszerét. (A televíziózás gyors terjedésének idejétől, a 60-as évektől kezdve a nézettséget úgynevezett naplós módszerrel mérték: a vizsgálatban részt vevők egy füzetben vezették, hogy mikor néztek tévét vagy hallgattak rádiót.)

 

Magyarországon jelenleg csak az AGB Nielsen Médiakutató Kft. méri rendszeresen a televíziók nézettségét. Más országokban szintén általában egy cég uralja a piacot, amit a vállalkozás költségei mellett a hiteles adatok követelménye is magyaráz. Ha párhuzamosan több cég mérné a nézettséget egy piacon, nehezebben lehetne mindenki által elfogadott eredményre jutni. A cél az, hogy a televíziós társaságok és a reklámozók egy független forrás segítségével ellenőrizhessék a műsorok népszerűségét, mely kritériumnak az AGB Hungary szolgáltatása megfelel.
 

AMR: nézettség; egy műsor közönségének egy átlagos percre jutó száma.

 

AMR%: egy műsor vagy csatorna közönségének egy átlagos percre jutó százalékos aránya a vizsgált csoporton belül; ilyen szám a fenti adatsorban nem szerepel. Ez az adat az összes csoporttagot figyelembe veszi, azokat is, akik az adott időben nem néznek tévét. Az AMR% így alacsonyabb, mint a SHR%, mert utóbbi csak a vizsgált csoport éppen tévéző tagjait méri fel.

 

SHR: share, magyarul közönségarány vagy részesedés; ez a százalékszám azt mutatja, hogy az éppen tévénézők hány százaléka nézte az adott műsort.

 

----------------

2007 januárjában sajtótájékoztatón mutatta be a Szonda Ipsos a térségben először nálunk alkalmazott tévés minőségi nézettségmérési rendszerét. Az MTV megbízására készült, hatékonyabb reklámozást elősegítő módszer kiegészítheti, de nem pótolja az itthon 1994-ben indult műszeres mérést.

Bővebben...

Forrás: [origo] tévé

Szólj hozzá!

Címkék: nézettség


A bejegyzés trackback címe:

https://tvshows.blog.hu/api/trackback/id/tr981045350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása