Annak ellenére, hogy belpolitikai szemontból igen mozgalmas hét volt az előző, naponta merültek fel miniszterelnök-jelöltek nevei, nem volt olyan hírműsor, mely nézettebb lett volna az ötven alatti felnőtteknél, mint a Barátok közt vagy a Jóban Rosszban. Az MTV-n sem a Híradó, hanem a Csináljuk a fesztivált volt a múlt hét legnagyobb érdeklődést kiváltó műsora.
Hírműsorok
A tévés hírműsorok közül a legnézettebb a 24-i RTL-es Híradó volt, ezt közel 1,7 millió tévéző követte. A Tények 28-án érte el csúcspontját, ekkor 1,53 millióan informálódtak a TV2-es esti műsorból. Az MTV-s Híradó 831 ezer nézőt tájékoztatott legerősebb napján, szintén március 28-án. Érdekesség, hogy a 11. héten, még Gyurcsány Ferenc bejelenése előtt hasonló heti csúcsok voltak a hírműsoroknál, így az RTL-es Híradó legjobbja 1,71 millió, a Tények heti csúcsa 1,51 millió volt, míg az MTV 870 ezres számot regisztrálhatott.
MTV
Az legnézettebb harminc műsor listájára öttel került fel az m1. A Csináljuk a fesztivált továbbra is igen népszerű, 1,17 milliós tábora volt, az épp tévézők 22,4 százaléka figyelte. Az ismert belpolitikai fordulatok miatt 936 ezren maradtak A szólás szabadságá-n, de jól ment a Kékfény és persze a hírműsorokra is jobban figyeltek a tévézők, mint egy álmos, augusztusi héten. Az MTV 10,2 százalékos nézettséget ért el a teljes lakosságnál.
RTL Klub
A teljes lakosságnál 23,4, a célcsoportban 24,1 százalékot jegyzett a múlt héten, ezzel verte a TV2-t. Politikai válság ide vagy oda, a Barátok közt-nél nézettebb műsor nem volt, 150 ezerrel többen figyelték a szappanoperát, mint az RTL-es Híradó-t (utóbbi is szépen hozott persze). A kereskedelmi célcsoportban is Berényiék nyertek, a sorozatok közt pedig a Cobra 11-nek és a Mentalistá-nak nincs ellenfele.
TV2
A teljes lakosságnál 21,3, az ötven alatti felnőtteknél 20,5 százalékot jegyzett. Előbbi kategóriában jó számokat szállított a Jóban Rosszban, a Tények, viszont a Mr. És Mrs. nem ismételte meg első heti sikereit. A kereskedelmi célcsoportban csak a szappanopera és a Doktor House fért be a Top 10-be.
Viasat3
A csatorna teljes lakosságnál 4,5, a célcsoportban kereken hat százalékot ért el. A legtöbben a Miami helyszínelők-et nézték (373 ezer tévéző), de a vegasi sorozat is érdekelt bő 300 ezer nézőt. A kézilabda BL-meccsre 274 ezren figyeltek. A célcsoportban is David Carusóék nyerték a házibajnokságot, a nyomozásra 12,7 százalék összpontosított.
Top 30, 18-49-es célcsoport
Minden műsor a legnézettebb részével szerepel
Forrás: AGB Nielsen
Top 30, teljes lakosság
Minden műsor a legnézettebb részével szerepel
Forrás: AGB Nielsen
A közönségmérés: a vizsgálatot végző AGB Nielsen Médiakutató Kft. 840, reprezentatív mintavétellel kiválasztott háztartásba vezette be a nézőmérő rendszert. A vizsgálat így körülbelül 2200, televízióval rendelkező háztartásban lakó, 4 éven felüli személy nézettségi adatainak feldolgozását teszi lehetővé.
A nézőmérő rendszer több berendezésből áll. A tévékbe külön beszerelt detektoregység érzékeli a készülék ki- és bekapcsolását (az éppen nézett frekvenciát), a tévénézés időtartamát, valamint az éppen televíziót néző személyt is beazonosítja . A detektort összekötik a tévé tetején elhelyezett kijelzővel, amelyen a családtagok saját nyomógombjaikkal beállíthatják, hogy melyikük nézi éppen a televíziót. Az AGB Nielsen Médiakutató Kft. minden éjjel telefonvonalon hívja le a nézettségi adatokat a családoknál elhelyezett adattároló egységekből.
Főműsoridő: A fenti adatsorokban a 19-23 óra közötti műsorsávot jelenti.
AGB Nielsen: Az AGB-csoport tulajdonában lévő leányvállalat 1994-ben építette ki Magyarországon műszeres közönségmérő rendszerét. (A televíziózás gyors terjedésének idejétől, a 60-as évektől kezdve a nézettséget úgynevezett naplós módszerrel mérték: a vizsgálatban részt vevők egy füzetben vezették, hogy mikor néztek tévét vagy hallgattak rádiót.)
Magyarországon jelenleg csak az AGB Nielsen Médiakutató Kft. méri rendszeresen a televíziók nézettségét. Más országokban szintén általában egy cég uralja a piacot, amit a vállalkozás költségei mellett a hiteles adatok követelménye is magyaráz. Ha párhuzamosan több cég mérné a nézettséget egy piacon, nehezebben lehetne mindenki által elfogadott eredményre jutni. A cél az, hogy a televíziós társaságok és a reklámozók egy független forrás segítségével ellenőrizhessék a műsorok népszerűségét, mely kritériumnak az AGB Hungary szolgáltatása megfelel.
AMR: nézettség; egy műsor közönségének egy átlagos percre jutó száma.
AMR%: egy műsor vagy csatorna közönségének egy átlagos percre jutó százalékos aránya a vizsgált csoporton belül; ilyen szám a fenti adatsorban nem szerepel. Ez az adat az összes csoporttagot figyelembe veszi, azokat is, akik az adott időben nem néznek tévét. Az AMR% így alacsonyabb, mint a SHR%, mert utóbbi csak a vizsgált csoport éppen tévéző tagjait méri fel.
SHR: share, magyarul közönségarány vagy részesedés; ez a százalékszám azt mutatja, hogy az éppen tévénézők hány százaléka nézte az adott műsort.
----------------
2007 januárjában sajtótájékoztatón mutatta be a Szonda Ipsos a térségben először nálunk alkalmazott tévés minőségi nézettségmérési rendszerét. Az MTV megbízására készült, hatékonyabb reklámozást elősegítő módszer kiegészítheti, de nem pótolja az itthon 1994-ben indult műszeres mérést.
Forrás: [origo] tévé
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.